EVENTY INTEGRACYJNETwórcze budowanie teamu

https://akademiagolor.pl/wp-content/uploads/2024/04/wycinanki-kolko.png

“RZECZY NIENAZYWALNE” czyli przejście "na ty" z abstrakcją

to warsztat i zespołowa zabawa integracyjna będąca skokiem na głęboką wodę w sztukę abstrakcyjną czyli niefiguratywną. Pozwala ona wejść od razu w rolę twórcy i zrozumieć prawidła tej wciąż budzącej kontrowersje dziedziny, która jest jednocześnie podstawą otaczającej nas komunikacji wizualnej i designu (reklamy, opakowania, strony www, wizerunki kart płatniczych, broszury, layouty itp.), a występujące w niej zasady, ścieżki i metody syntezy stanowią uniwersalne narzędzie w wielu obszarach kreatywnych.

“RZECZY NIENAZYWALNE” to integracyjna zabawa zespołowa rozwijająca umiejętność wychodzenia poza tory czysto logiczne na korzyść intuicji i niedosłowności, która jednocześnie daje uczestnikom przydatną wiedzę z obszaru sztuki.

CO BĘDZIEMY MUSIELI ROBIĆ? CZYLI PRZEBIEG WARSZTATU

Po (co tu owijać w bawełnę) ważnym wstępie z prezentacją prowadzącego, do której zawsze pięknie się przygotowuje i przykłada (więcej poniżej), uczestnicy w podgrupach otrzymują zadanie związane z wykonaniem, pod naszym okiem, kolażu opartego o syntezę zadanego tematu. Tylko tyle i aż tyle, bo prace wychodzą wspaniałe i dojrzałe, eksplorujące bezdroża i skróty myślowe dalekie od głównych arterii.

EFEKT
Powstałe kolaże są znakomitą pamiątką, dodatkowo poza wersjami fizycznymi wykonujemy także reprodukcje, które można otrzymać w formie cyfrowej lub np wydrukowane na nieco mniejszym formacie świetnie prezentującym się w ramce na ścianie biura.

ZALEGIZOWAĆ ABSTRAKCJAEN, KOMU TO POTRZEBNE? CZYLI CO DAJE TA ZABAWA?

👉ćwiczy uwalnianie się od sztampowego myślenia w działaniach kreatywnych
👉rozwija umiejętność pracy zespołowej i buduje team
👉uczy różnych metod syntezy spojrzenia i podejścia do tematu
👉uświadamia potencjał odrzucania pierwszych (często dobrych) skojarzeń na rzecz tych drugich (często) genialnych 🙂
👉uczy korzystania z nieoczywistych rozwiązań
👉ćwiczy balans między intuicją a myśleniem logicznym
👉buduje świadomość własnego i grupowego potencjału projektowego
👉pozostawia wiedzę z dziedziny sztuki abstrakcyjnej i pozwala na jej lepsze zrozumienie
👉kształtuje świadomość roli takich zagadnień jak proporcja i wyczula na ich dostrzeganie
👉integruje i oczywiście jest świetną zabawą!


ILE TRWA WARSZTAT?

Czas trwania zabawy wraz ze wstępem to min 90 minut, można poprowadzić go również dłużej (bez utraty atrakcyjności dla uczestników) zależnie od potrzeb

GDZIE MOŻE SIĘ ODBYĆ?

Zabawę można przeprowadzić zarówno w naszej szkole rysunku i malarstwa Akademia Golor jak i np. w miejscu firmowego wyjazdu integracyjnego w sali konferencyjnej czy plenerze

KILKA SŁÓW WIĘCEJ O WSTĘPIE I PREZENTACJI

Warsztat poprzedzony jest 15-20 minutową prezentacją wyjaśniającą koncepcję abstrakcjonizmu oraz myślenia niefiguratywnego. Geneza myśli prześledzona jest na przykładach jej najwybitniejszych zagranicznych i polskich twórców / propagatorów. Omawiana jest m.in. rola proporcji, kompozycji, korespondencji, napięcia oraz koloru jako nośników prajęzyka wizualnego, z którym nieświadomie stykamy się na co dzień.   

Podczas prezentacji Alek omawia także w skrócie różne metody syntezy stanowiące podstawę myślenia niefiguratywnego, stanowi to także punkt wyjścia do zadania dla uczestników.  

“CZŁOWIEK ZE ŚMIECI” czyli kreatywna rzeźba modela z obserwacji wykonana przy użyciu odpadów

to warsztat i zespołowa zabawa integracyjna, w której obecny jest pozujący żywy model, a zadaniem uczestników podzielonych na podgrupy jest możliwie szybkie wyrzeźbienie go w swoim zespole. Każdy z teamów dostaje druciany “szkielet” człowieka, pierwszym zadaniem jest odwzorowanie pozy modela, następnie tę bazę należy “ubrać w ciało”, a dostępnymi tworzywami są ścinki, kawałki folii, gąbki, druty, elementy metalowe i inne materiały z odzysku. Zadanie nie polega jednak na próbie wiernego odwzorowania lecz na potraktowaniu modela jedynie jako punktu wyjścia do nowej rzeźbiarskiej wizji z twórczym wykorzystaniem dostępnych materiałów.

Naszym drogowskazem dla zabawy jest wstęp z prezentacją Alka, w której obok współczesnych przykładów rzeźb z odpadów omawiane są m.in. przykładowe metody uwalniania procesu twórczego od logiki i dosłowności na rzecz intuicji, abstrakcji, syntezy, odczucia i twórczego strumienia. Poruszane są też założenia nurtu konceptualnego jako jednej z wiodących współczesnych ścieżek myślenia artystycznego. Wszystko po to aby uczestnicy od razu weszli w rolę odważnych twórców kreatorów.

Cały proces tworzenia podczas części praktycznej przebiega oczywiście pod naszym okiem, jednak nie pomagamy w tworzeniu tylko staramy się otworzyć, zainspirować i pobudzić twórczo, a jesteśmy w tym (co tu dużo mówić) nieźli.

SKARBY W ŚMIECIACH, CZYLI CO DAJE TAKA ZABAWA?

👉ćwiczy uwalnianie się od sztampowego i literalnego `myślenia
👉rozwija umiejętność pracy zespołowej i buduje team
👉uczy syntezy w podejściu do tematu
👉uświadamia rolę błyskotliwego pomysłu w procesie kreacji
👉uczy improwizacji i korzystania z nietypowych rozwiązań
👉ćwiczy balans między intuicją a myśleniem logicznym
👉buduje świadomość własnego i grupowego potencjału projektowego
👉integruje i oczywiście jest świetną zabawą!

ILE TRWA WARSZTAT?

Czas trwania zabawy wraz ze wstępem to min 90 minut, można poprowadzić go również dłużej (bez utraty atrakcyjności dla uczestników) zależnie od potrzeb

GDZIE MOŻE SIĘ ODBYĆ?

Zabawę można przeprowadzić zarówno w naszej szkole rysunku i malarstwa Akademia Golor jak i np. w miejscu firmowego wyjazdu integracyjnego w sali konferencyjnej czy plenerze

https://akademiagolor.pl/wp-content/uploads/2024/04/CZLOWIEK-ZE-SMIECI2.png
https://akademiagolor.pl/wp-content/uploads/2024/04/CZLOWIEK-ZE-SMIECI2.png

“CZŁOWIEK ZE ŚMIECI” czyli kreatywna rzeźba modela z obserwacji wykonana przy użyciu odpadów

to warsztat i zespołowa zabawa integracyjna, w której obecny jest pozujący żywy model, a zadaniem uczestników podzielonych na podgrupy jest możliwie szybkie wyrzeźbienie go w swoim zespole. Każdy z teamów dostaje druciany “szkielet” człowieka, pierwszym zadaniem jest odwzorowanie pozy modela, następnie tę bazę należy “ubrać w ciało”, a dostępnymi tworzywami są ścinki, kawałki folii, gąbki, druty, elementy metalowe i inne materiały z odzysku. Zadanie nie polega jednak na próbie wiernego odwzorowania lecz na potraktowaniu modela jedynie jako punktu wyjścia do nowej rzeźbiarskiej wizji z twórczym wykorzystaniem dostępnych materiałów.

Naszym drogowskazem dla zabawy jest wstęp z prezentacją Alka, w której obok współczesnych przykładów rzeźb z odpadów omawiane są m.in. przykładowe metody uwalniania procesu twórczego od logiki i dosłowności na rzecz intuicji, abstrakcji, syntezy, odczucia i twórczego strumienia. Poruszane są też założenia nurtu konceptualnego jako jednej z wiodących współczesnych ścieżek myślenia artystycznego. Wszystko po to aby uczestnicy od razu weszli w rolę odważnych twórców kreatorów.

Cały proces tworzenia podczas części praktycznej przebiega oczywiście pod naszym okiem, jednak nie pomagamy w tworzeniu tylko staramy się otworzyć, zainspirować i pobudzić twórczo, a jesteśmy w tym (co tu dużo mówić) nieźli.

SKARBY W ŚMIECIACH, CZYLI CO DAJE TAKA ZABAWA?

👉ćwiczy uwalnianie się od sztampowego i literalnego `myślenia
👉rozwija umiejętność pracy zespołowej i buduje team
👉uczy syntezy w podejściu do tematu
👉uświadamia rolę błyskotliwego pomysłu w procesie kreacji
👉uczy improwizacji i korzystania z nietypowych rozwiązań
👉ćwiczy balans między intuicją a myśleniem logicznym
👉buduje świadomość własnego i grupowego potencjału projektowego
👉integruje i oczywiście jest świetną zabawą!


ILE TRWA WARSZTAT?

Czas trwania zabawy wraz ze wstępem to min 90 minut, można poprowadzić go również dłużej (bez utraty atrakcyjności dla uczestników) zależnie od potrzeb

GDZIE MOŻE SIĘ ODBYĆ?

Zabawę można przeprowadzić zarówno w naszej szkole rysunku i malarstwa Akademia Golor jak i np. w miejscu firmowego wyjazdu integracyjnego w sali konferencyjnej czy plenerze

WARSZTAT "CZŁOWIEK ZE ŚMIECI"
01234567890012345678900123456789001234567890
CENA ZA EVENT
-Cena dotyczy eventu w obrębie województwa mazowieckiego lub w siedzibie Akademii Golor w Warszawie, w przypadku dalszych lokalizacji naliczana jest dodatkowa opłata za dojazd
-Cena nie zawiera zachowania oryginałów rzeźb, można je otrzymać za dodatkową opłatą 200zł/obiekt
WARSZTAT "RZECZY NIENAZYWALNE"
01234567890012345678900123456789001234567890
CENA ZA EVENT
-Cena dotyczy eventu w obrębie województwa mazowieckiego lub w siedzibie Akademii Golor w Warszawie, w przypadku dalszych lokalizacji naliczana jest dodatkowa opłata za dojazd
https://akademiagolor.pl/wp-content/uploads/2024/05/kadra.png

Kim jest Alek i kto mu pomaga? Czyli dwa słowa o prowadzących

Alek Golor-Baszun - główny prowadzący
to mężczyzna ok czterdziestki (podobno nie wygląda), który kocha swojego synka i żonę malarkę razem z nią współtworząc szkołę rysunku i malarstwa Akademię Golor. Uwielbia muzykę (którą się zajmuje również zawodowo), jasne czereśnie, piszczące w zębach słoneczniki, zespół Alt-J i rysunek. A skoro już o tym ostatnim to specjalizuje się w rysunku z wyobraźni, ponadto ilustracji, grafice komputerowej i animacji. W prowadzeniu warsztatów i prezentacji czuje się jak ryba w wodzie. W tworzeniu faworyzuje ołówek, chociaż chętnie zdradza go z innymi technikami. 50% tego co mówi to żart, choć rzadko się przy tym uśmiecha- UWAGA! Bardzo lubi uczyć, naprowadzać i inspirować i jak przystało na magistra Architektury korekty robi rysując w swoim szkicowniku ale jego główny cel to wypchnąć ze strefy “zupa i drugie” w obszar odkrywania prawdziwego twórczego potencjału.

Mikołaj Kotliński -asystent Alka, wybitny talent, prywatnie bywa leniwy ale zawodowo super sprawdzony i niezawodny prowadzący Akademii Golor
Studiuje malarstwo na ASP w Warszawie, jest laureatem m.in. prestiżowego Złotego Indeksu upoważniającego do podjęcia studiów na dowolnej uczelni artystycznej w Polsce bez konieczności podchodzenia do egzaminu. W wolnych chwilach wymyśla muzykę, objawia się to zwykle krótkim, ale irytującym dla otoczenia zawodzeniem. Często słyszy, że ma poczucie humoru, sam nazwałby to raczej nadmierną skłonnością do zabawy oraz sposobem na wykręcanie się od odpowiedzialności od której finalnie nie udaje mu się uciec. Boi się aktywności słońca, a przecież bez światła kolory by nie istniały. Zimą zamiast sanek wybiera rower, zwłaszcza kiedy śnieży. Kieruje nim nieodparty przymus czochrania pod włos.

Skontaktuj się
ul. Leszno 32, 00-199 Warszawa
570730822
Poniedziałek - Sobota: 11:00-20:00
nr. konta: 17102023680000230203409851
Szybkie linki
error: Content is protected !!